Monday, September 11, 2006

New York City

- Det finns bara ett ord som beskriver denna stad: F-A-N-T-A-S-T-I-S-K!

THE BIG APPLE är förmodligen drömresemålet för de flesta modeintresserade just nu. Vem har varit där om inte lilla Jennifer? Jag förväntade mig att se massa kändisar å massa feta amerikaner, men jag blev besviken på båda punkterna. Nog för att det fanns några lönnfeta tanter här och där, men inte riktigt de där buss-stora rumprna som jag hade hoppats på. Några kändisar såg jag inte heller för den delen... Eller jo! Jag såg en snubbe gå på gatan som jag är BOMBIS på att han var kändis, jag har dock ingen aning om vad han heter. Han brukar spela små töntiga roller i tv-serier och ibland filmer. Men besvikelsen är lättglömd, jag åkte knappast till NYC för att se kändisar eller tjockiasr. Nej, jag åkte dit för att shoppa, hälsa på pappa och se denna underbara stad!

Vi gick över heela manhattan (inklusive spanska harlem) och gjorde stan varje dag. Det var inte någon dag som jag kom upp till lägenheten tomhänt, och det är jag mycket stolt över.

Mitt försök att komma ihåg allt jag har köpt:
Guess: Ett par fina mjukisbyxor i typ linne, ett svart bandstickat linne
Abercrombie: En underbart skön grå munktröja
Urban outfitters: Min fantastiska jacka! Ett par söta trosor
Victoria's secret: Fem par sexiga trosor som essutom är jättesköna, samt en tjusig necessär
DKNY: Min drömväska med matchande plånbok
Moschino: Världens gulligaste sjal som konstruerar "The birth of Olivia", Karl-Alfreds fru
AX Armani Exchange: Ett par mörkblå stuprörsjeans med en orange/röd top som matchar till
Aldo: Ett par svarta, platta stövlar som når upp till knäna och en brun väska
Macys: Ett par bruna skoletter
Strawberry: En grå t-shirt med rosa skotska terrier på (hundar)
Någon slags turkaffär: En beige stickad koftklänning samt en svart klänning
Sephora: Foundation med sjögräs, foundationpensel, bronzer från pout, primer från philosophy
Plus lite hårprodukter å andra fjantsaker!

82614-19
-"Americas next top models!"
-"Thank you"
-"Oh... That's class!"

No comments: